Гукливський ДНЗ № 2

 





"Математика у природі". Конспект заняття(вихователь - Ільницька Н.І.)

31 січ. 2015
ознайомлюдємо дітей із числом 6 шляхом додавання 1 до 5; закріплюємо знання про частини доби: день, вечір, ніч, ранок; формуємо вміння помічати цікаві явища в природі; вчимо розрізняти гриби, впізнавати дерева за формою листя; доводити розпочату справу до кінця; виховуємо прагнення цікавого задуму своєї діяльності.

Матеріал: іграшковий їжачок, листя дерев, гриби, цифри,матеріал для ліплення.

Хід заняття

-Діти , ми потрапили з вами до лісу. Хто ж це сховався під листочком? Відгадайте загадку.

Весь в голках,

Але нічого ними не шиє.(Їжачок)

В  їжачка - день народження, і він просить вас про допомогу. До нього прийдуть гості, але він не може порахувати  тарілочки – листочки, щоб вистачило кожному гостеві. 

(Діти розглядають листочки.)

 

-З якого дерева листочок? (Із клену)

- Яку геометричну фігуру він нагадує?(Многокутник)

- З якого дерева ці листочки? (Із липи)

- На яку геометричну фігуру вони схожі?(На трикутник)

(Вихователь викладає листя на дошці.)

-         Скільки листочків? (5)

-         А чим полюбляє смакувати їжачок?(Грибами)

-         Скільки грибів для гостей зібрав їжачок?(6)

-         Чого більше? Чого менше?

-         Що необхідно зробити, щоб було порівну?

-         Скільки гостей запросив їжачок на день народження?

-         З якого дерева листочки ми перетворимо на тарілочку?

(дітям пропонуються листочки з дерев.)

 

-         Як ви гадаєте, хто прийде в гості до їжачка?(Зайчик, білка, мишка, синичка, ведмежатко, метелик)

-         - Уявіть що до вас прийде така кількість гостей. Скільки тарілочок-листочків ви приготуєте?  (Діти працюють на картці із двома смужками.)

-         Покладіть на кожний листочок один грибок(грибів -5 шт.).

-         Чого більше? Чого менше?

-         Що необхідно зробити, щоб було порівну?

-         Як називаються гриби, якими будете пригощати гостей?

-         А яку назву має цей гриб?    (Мухомор)

-         Чи можна ним пригощати?

-         На  галявині розсипалися листочки, їжачок просить зібрати букети: хлопчики - по 5 листочків із клену, а дівчатка – по 6 листочків із липи.

 

-         У кого більше листочків?

-         Познайомимось із цифрою 6.(Розгляд картки)

-         Намалюємо цифру у повітрі.

-         Їжачку подарували ігри.

Гра «Цифри, шикуйтеся!» ( викладання цифр від 1 до 6)

гра «Весела лічба»

 

 

Фізкультхвилинка

Раз два .Ліва, права!

Лапки вліво, лапки вправо!

Стати разом на носки!

Присідання і стрибки.

Біг на місці починай,

Спинку, спинку, не згинай!

А тепер усім лягти

Лапки ширше розвести!

Сісти - видих, встати – вдих

Припиніть розмови й сміх.

 

-         Їжачок підготувався до приходу гостей. Сонце на той час зійшло високо. Як ви гадаєте , яка частина доби? (День)

-         А яка частина доби, коли сонце просипається?( Ранок)

-         Коли сонце заходить?(Вечір)

-         Коли сонце спить?( Ніч)

Гра «Впізнайте частину доби».

-         Діти , а що крім грибів, ще люблять їжачки? (Яблучка, грушки).

-         Я пропоную вам виготовити з пластиліну пригощання для їжачка.

(Часткова демонстрація виконання робіт).

-         Їжачок дякує за допомогу та ласощі.

 

 

 

Підсумок заняття

-         Що цікавого ви дізналися на занятті?

-         А , що навчилися?

-         Чим сподобалося сьогоднішнє заняття?